#24 HOFESH SHECHTER COMPANY

BARBARIANS
A trilogy by Hofesh Shechter

[EN] The infinitely unpredictable Shechter presents a sparse world for three wildly different takes on intimacy, passion and the banality of love.

Revealing his choreography at its most elegant and intimate, the highly acclaimed and perturbing the barbarians in love opens the evening. Trembling with emotion residing within order, an ecclesiastic baroque score accompanies a truly contemporary confession. What follows, as two more new works unfold, is a volatile explosion of dubstep grooves for an almost urban choreography and a quirky duet which together complete an evening showcasing the singular and wry voice of their creator and the versatility and talent of his individual dancers.

» ... superb stuff: juicy, nervy ensembles and a wittily unsettling commentary. The Guardian on the barbarians in love

[DE] „Tanz ist die Kunst, die dich auf dich selbst zurückwirft. Mit Wörtern ist das schwierig. Da verlieren wir uns, wir werden clever, raffiniert, kompliziert. Tanz ist einfach, hier und jetzt“, sagt der Choreograph und Komponist Hofesh in einer Sendung des Bayerischen Rundfunks. Shechter, in Israel aufgewachsen und seit 2002 in London zu Hause, gilt als einer der aufregendsten zeitgenössischen Künstler Großbritanniens. Mit seiner Compagnie begeistert er Publikum und Presse weltweit. Im Grand Théâtre, in dem er bereits 2013 zu Gast war, ist seine Trilogie barbarians zu sehen, entstanden zwi- schen November 2014 und Juli 2015.

» Die Kunst Shechters liegt darin, die Paradoxien der modernen Welt zu parodieren. Er klagt an, ohne zu moralisieren, er legt den Finger in die Wunde, ohne das Pflaster bereitzuhalten, er lacht aus vollem Herzen, obwohl es wehtut. Tageblatt zu Sun

» Shechter ist ein Virtuose und einer der ganz wenigen jüngeren Choreographen, die hart an einer eigenen, wirklich originell zu nennenden Sprache arbeiten. Frankfurter Allgemeine Zeitung

[FR] barbarians est une trilogie de la Hofesh Shechter Company, trois pièces inspirées par la beauté complexe de la musique baroque et l’intrication des mouvements et des ténèbres.

Shechter confronte le spectateur à un univers raréfié dans lequel les danseurs évoluent avec une précision et une passion mathématiques. La scène est nue pour mettre en valeur une extraordinaire chorégraphie dans ce qu’elle a de plus élégant et de plus intime. Sans qu’il soit besoin de décors, les éclairages sculptent l’espace.

Shechter a de nouveau conçu sa création en pensant à ses interprètes, en particulier un duo pour deux de ses danseurs «au long cours», leur permettant de briller dans leur style décalé unique. barbarians est éminemment typique de son art.

» … on comprit fort bien que le spectacle nous parlait d’amour et de haine, de musique, de bruit et de silence, de violence et de tendresse, de danse et d’immobilité, d’espoir et d’angoisse, bref de la condition humaine et de sa bestialité. Et on consentit à se laisser emporter par la jouissance d’un spectacle d’une cruelle beauté, toujours esthétique sans jamais être esthétisant, où l’éclairage même se mit à danser pour donner de la lisibilité aux mouvements extatiques… Paul Rauchs, Lëtzebuerger Land

» Adepte de l’électrochoc, le chorégraphe Hofesh Shechter manie son et lumières avec virtuosité. Le Monde à propos de Sun

[DIS]

Dancers Paula Alonso Gomez, Winifred Burnet–Smith, Chien-Ming Chang, Frédéric Despierre, Yeji Kim,Kim Kohlmann, Merel Lammers, Attila Ronai, Diogo Sousa

the barbarians in love
Choreography and music
Hofesh Shechter
Lighting Collaborator Lawrie McLennan
Voice Victoria with Natascha McElhone
Additional Music François Couperin, Les Concerts Royaux, 1722: Jordi Savall & Le Concert Des Nations, (2004)

tHE bAD
Choreography and
music Hofesh Shechter with the original cast Maëva Berthelot, Sam Coren, Erion Kruja, Philip Hulford and Kim Kohlmann
Lighting Collaborator Lawrie McLennan
Costume Maker Amanda Barrow
Additional Music Mystikal, Pussy Crook: Tarantula (2001) Hesperion XX, Jodi Savall, Paavin of Albarti (Alberti): Elizabethan Consort Music 1558 – 1603 (1998)

Two completely different angles of the same fucking thing
Choreography and music Hofesh Shechter with the original cast Bruno Guillore, Winifred Burnet-Smith and Hannah Shepherd
Lighting Collaborator Lawrie McLennan
Additional Music Abdullar Ibrahim, Maraba Blue: Cape Town Flowers (1997) Hesperion XX, Jordi Savall, In Nomine V a 5 (White): Elizabethan Consort Music 1558-1603 (1998) Bredren and MC Swift, Control: Control (2014) Hofesh Shechter

Technical Manager Lawrie McLennan
Re-lighter Alan Valentine
Sound Engineer Jonathan Beattie
Stage Manager Holly Gould

Co-commissioned by Sadler’s Wells London, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Théâtre de la Ville – Paris, Berliner Festspiele – Foreign Affairs, Maison de la Danse – Lyon, Festival d'Avignon, HOME Manchester, Festspielhaus St. Pölten (including a working residency) & Hessisches Staatsballett, Staatstheater Darmstadt / Wiesbaden (including a working residency)

Jeudi 28 AVRIL 2016 à 20h00 (tickets)
Vendredi 29 AVRIL 2016 à 20h00 (tickets)

DURÉE environ 1h30 + entracte

Adultes 25 €, 20 €, 15 € / Jeunes 8 € / Kulturpass bienvenu

Lieu: Grand Théâtre / Grande Salle réduite

[TICKETS]2016-04-28 20:00:00 19819+2016-04-29 20:00:00 19820